fbpx

Η σωστή διατροφή μειώνει το άγχος. Το άγχος όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο μας είναι κομμάτι της ζωής σου και σίγουρα δεν μπορείς να το αποβάλλεις εντελώς. Είναι ένας μηχανισμός άμυνας ο οποίος ευθύνεται για την ανθρώπινη εξέλιξη και την πορεία του. Μπορείς όμως να το διαχειριστείς για να είναι παραγωγικό και να μην σε καθηλώνει. Ένας από τους τρόπους διαχείρισης του άγχους είναι και η σωστή διατροφή στην καθημερινότητα σου. Γιατί η τροφή που καταναλώνεις μπορεί να είναι είτε φάρμακο που θα σε γιατρέψει ή φάρμακο που θα σε σκοτώσει αργά κάποια στιγμή.

Η σωστή διατροφή έχει αποδειχτεί πως μπορεί να μειώσει τα επίπεδα του άγχους που βιώνεις. Από την άλλη μια διατροφή βασισμένη σε επεξεργασμένες τροφές έχει δείξει πως μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα του άγχους μέχρι και σε σημείο να περάσει ο άνθρωπος στα πρώτα στάδια της κατάθλιψης. Αυτό γίνεται διότι τα επεξεργασμένα τρόφιμα δεν προσφέρουν θρεπτικά συστατικά στο ανθρώπινο σώμα και διαταράσσουν την φυσιολογική λειτουργία του εντέρου από το οποίο εκκρίνεται το μεγαλύτερο ποσοστό σεροτονίνη. Η σεροτονίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής ο οποίος σχετίζεται άμεσα με τις αλλαγές διάθεσης, την μνήμη, τον ύπνο, το άγχος, την κατάθλιψη και διατροφικές διαταραχές.

Γίνεται άμεσα αντιληπτό πόσο σημαντική είναι η σεροτονίνη για την γενική αλλά και ψυχολογική σου υγεία. Τα συμπτώματα από την έλλειψη της μπορεί να είναι από έντονο άγχος έως και κατάθλιψη ενώ συνήθως μπορεί να βιώνεις κακή ποιότητα ύπνου και χρόνιους πόνους. Επειδή όπως έχει ήδη προαναφερθεί η σεροτονίνη κατά κύριο λόγο παράγεται στο έντερο η καλή λειτουργία του επηρεάζει άμεσα και την σωστή παραγωγή σεροτονίνη. Αυτή με την σειρά της συμβάλει στο να αισθάνεσαι λιγότερο άγχος, να έχεις ποιοτικότερο ύπνο και μια βελτιωμένη ποιότητα ζωής τόσο ψυχικά αλλά και σωματικά.

Έγινε αναφορά για τα φαγητά τα οποία διαταράσσουν την σωστή λειτουργία του εντέρου. Ας δούμε ποια είναι τα φαγητά εκείνα που μπορείς να εντάξεις στο καθημερινό σου διατροφικό πλάνο για να μειώσεις τα επίπεδα άγχους που μπορεί να βιώνεις.

Τα τρόφιμα τα οποία είναι πλούσια σε αμινοξέα, μαγνήσιο, βιταμίνη D και σύμπλεγμα βιταμινών Β. Αυτά τα τρόφιμα βρίσκονται όλα στην Μεσογειακή Διατροφή η οποία έχει αποδειχτεί πως συμβάλει στην μείωση του άγχους και του στρες και είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά και δεν εμπεριέχει καθόλου επεξεργασμένα/τυποποιημένα τρόφιμα. Στην Ικαρία και την Σαρδηνία που οι άνθρωποι ακολουθούν την Μεσογειακή Διατροφή έχουμε και τα υψηλότερα ποσοστά υπερηλίκων παγκοσμίως. Οι έρευνες που έχουν γίνει στους κατοίκους της Ικαρίας τονίζουν πόσο σημαντική είναι η διατροφή που ακολουθούν για να φτάσουν να ζουν οι άνθρωποι πάνω από 90 χρονών. Σκεφτείτε πως στην Ευρώπη το ποσοστό που ζει πάνω από 90 χρόνια είναι μόνο το 0.1% ενώ στην Ικαρία αυτό το ποσοστό είναι σχεδόν δεκαπλάσιο. Οι τροφές που μπορείς να εντάξεις στον καθημερινό σου διατροφικό πλάνο είναι οι εξής.

  1. Τροφές πλούσιες σε αμινοξέα

Τα αμινοξέα συνδυάζονται για να δημιουργήσουν πρωτεΐνες οι οποίες είναι απαραίτητες για την καλή ψυχοσωματική μας υγεία. Εκτός από την δημιουργία πρωτεϊνών είναι υπεύθυνα και για την σύνθεση νευροδιαβιβαστών και ορμονών για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Τροφές πλούσιες σε αμινοξέα είναι το κόκκινο κρέας, τα γαλακτοκομικά, θαλασσινά, κινόα και σπόροι chia. Σε αυτές τις τροφές εμπεριέχονται και τα 9 απαραίτητα αμινοξέα που χρειαζόμαστε.

  1. Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο

Το μαγνήσιο είναι υπεύθυνο για σχεδόν όλα τα κύτταρα του ανθρώπινου σώματος και έχει αποδειχτεί πως μειώνει τον κίνδυνο να πάθει κάποιος έμφραγμα, και διαβήτη και βοηθάει σημαντικά στο ανοσοποιητικό σύστημα. Ένα εξίσου σημαντικό όφελος είναι πως σε βοηθάει να έχεις ποιοτικό ύπνο. Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο είναι η μπανάνα, το μπρόκολο, ο αρακάς και οι ξηροί καρποί όπως τα αμύγδαλα και τα κάσιους.

  1. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β προστατεύουν το νευρικό σύστημα και βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου. Συμβάλει στο να μετατρέπει το αμινοξέο τρυπτοφάνη σε σεροτονίνη ενώ η βιταμίνη Β12 έχει αποδειχτεί πως παίζει σημαντικό ρόλο στην μείωση των συμπτωμάτων του άγχους. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα φρούτα και ειδικά το αβοκάντο, δημητριακά ολικής άλεσης και τα όσπρια.

Σίγουρα μια ισορροπημένη διατροφή θα σε βοηθήσει να μειώσεις τα συμπτώματα του άγχους και θα δεις θετική βελτίωση στην ζωή σου. Είναι σημαντικό να θυμάσαι πως εκτός της διατροφής χρειάζεται να δεις και άλλους τομείς της ζωής σου που μπορεί να ευθύνονται για το άγχος που βιώνεις. Σε αυτό το ταξίδι κανείς δεν είναι μόνος και είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε σε ό,τι χρειαστείς. Μπορείς να κλείσεις άμεσα μια δωρεάν πρώτη συνεδρία ΕΔΩ