fbpx

Η συμβολή της ρουτίνας στην διαχείριση του άγχους φαίνεται πως έχει πολλαπλά οφέλη. Το άγχος όπως έχουμε αναφερθεί και σε προηγούμενο άρθρο μας για το τι είναι το άγχος είναι απαραίτητο κομμάτι της ζωής μας και μας βοηθάει στο να παρακινηθούμε και να εξελισσόμαστε. Η σωστή διαχείριση του είναι απαραίτητη ώστε να μην μας δημιουργεί προβλήματα στην καθημερινότητα μας. Μια από τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται είναι η υιοθέτηση μια καθημερινής ρουτίνας. Κατά αυτόν τον τρόπο τα επίπεδα του άγχους συμβάλουν θετικά στην ζωή του ανθρώπου και δεν τον κάνουν δυσλειτουργικό. Όλοι οι άνθρωποι έχουν μια καθημερινή ρουτίνα στην ζωή τους η αλήθεια είναι αλλά είναι με τέτοιον τρόπο δομημένη που τους αγχώνει περισσότερο. Η ρουτίνα που χρειάζεται να υιοθετήσουμε θέλουμε να έχει γερά θεμέλια που προάγουν την ψυχική υγεία, την καθημερινή ενέργεια, την δημιουργία και όλα αυτά να βγαίνουν φυσικά από μέσα μας δίχως να χρειάζεται να καταφεύγουμε σε εξωτερικούς παράγοντες κάθε φορά. Τα οφέλη μιας λειτουργικής καθημερινής ρουτίνας είναι πολλαπλά αλλά θα αναφερθούμε σε μερικά από αυτά.

  1. Χτίζει αυτοπειθαρχία

Έχει αποδειχτεί πως οι άνθρωποι οι οποίοι έχουν μια λειτουργική ρουτίνα στην καθημερινότητα τους έχουν περισσότερη αυτοπειθαρχία στα όνειρα, τους στόχους και στην ζωή τους. Αντιλαμβάνονται διαφορετικά την ζωή και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μπορούν να βρίσκουν ευκολότερα την λύση σε μια δύσκολη κατάσταση της ζωής τους.

  1. Καλύτερη ποιότητα ύπνου

Ο ύπνος ανήκει στις πρωταρχικές ανάγκες που χρειάζεται να καλύψει ο άνθρωπος. Μια κακή ποιότητα ύπνου συμβάλει στο να έχουμε αυξημένα επίπεδα άγχους και κακής ψυχικής υγείας. Όταν οι πρωταρχικές ανάγκες του ανθρώπου δεν καλύπτονται υγιώς και πλήρως τότε είναι δύσκολο να καλύψει και τις δευτερεύουσες.

  1. Προάγει την ψυχική και σωματική υγεία

Οι ερευνητές ανά τον κόσμο αναφέρουν πως τα άτομα τα οποία έχουν μια υγιής ρουτίνα στην καθημερινότητα τους αντιμετωπίζουν καλύτερα τα προβλήματα υγείας τα οποία τους παρουσιάζονται και εμφανίζουν και λιγότερα συμπτώματα ψυχολογικής εξουθένωσης. Έχει αποδειχτεί πως οι άνθρωποι με υγιής ρουτίνα έχουν καλύτερες προβλέψεις ανάρρωσης έπειτα από ένα πρόβλημα υγείας.

  1. Καλύτερες διατροφικές επιλογές

Όπως και ο ύπνος το φαγητό ανήκει στις πρωταρχικές ανάγκες που χρειάζεται να καλύψει ο άνθρωπος. Έχοντας ένα ισορροπημένο διατροφικό πλάνο στην καθημερινότητα που καλύπτει όλες τις ανάγκες είμαστε περισσότερο παραγωγικοί. Έχουμε περισσότερη ενέργεια από την αρχή της ημέρας και φέρνουμε εις πέρας σε λιγότερο χρονικό διάστημα όσα έχουμε προγραμματίσει να κάνουμε.

  1. Υπάρχει οργάνωση

Η οργάνωση είναι μια από τις βασικότερες δεξιότητες του ανθρώπου στην σύγχρονη εποχή. Έχοντας οργανωμένο το πρόγραμμα της ημέρας, το σπίτι και την εργασία γνωρίζεις τι θα χρειαστεί να κάνεις και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνεται σε μεγάλο βαθμό το άγχος. Μια υγιής ρουτίνα συνδυαστικά με το όφελος της οργάνωσης δίνει ξεκάθαρη εικόνα όσον αφορά τις προτεραιότητες τις οποίες χρειάζεται να θέσουμε.

Κάπου εδώ προκύπτει το ερώτημα: Πως χτίζουμε μια υγιής ρουτίνα; Για να μπορέσουμε να το καταφέρουμε θα χρειαστεί να κάνουμε μικρά βήματα και καθημερινά ώστε να επιτύχουμε το τελικό αποτέλεσμα. Ξεκινώντας από την πρωινή ρουτίνα που είναι η σημαντικότερη διότι είναι η αρχή της ημέρας για όσα έχουμε προγραμματίσει να κάνουμε. Η πρωινή ρουτίνα αν είναι σωστά δομημένη έχει σαν αποτέλεσμα να έχουμε ένα δυναμικό ξεκίνημα της ημέρας μας χωρίς άγχος, γεμάτο ενέργεια και θετική διάθεση. Τα στοιχεία τα οποία κάνουν μια πρωινή ρουτίνα λειτουργική και υγιής είναι τα εξής παρακάτω.

  1. Χρόνος για σένα

Το σημαντικότερο από όλα είναι πως θα χρειαστεί να αφιερώσεις ένα μισάωρο το πρωί μόνο για σένα. Ένα μισάωρο το οποίο θα κάνεις πράγματα τα οποία θα σου τονώσουν την διάθεση και θα σε γεμίσουν ενέργεια.

  1. Μη επαφή με το κινητό

Οι περισσότεροι άνθρωποι τείνουν να πιάνουν το κινητό τους και να ασχολούνται με αυτό μόλις ξυπνάνε. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να ξοδεύουνε πολύ χρόνο και ενέργεια σε μια κατάσταση που δεν συμβάλει θετικά στην ψυχική τους υγεία. Από αύριο λοιπόν θα ασχολείσαι με το κινητό τουλάχιστον 1 ώρα μετά αφού θα έχεις ξυπνήσει. Καλό είναι να το έχεις κλείσει από το προηγούμενο βράδυ.

  1. Συγκεκριμένη ώρα

Φροντίστε να ξυπνάτε κάθε μέρα την ίδια ώρα ακόμα και αν δεν έχετε προγραμματίσει κάτι για το πρωί. Κατά αυτόν τον τρόπο συμβάλλεται στο να έχετε μια συγκεκριμένη συνθήκη και να μειώσετε σημαντικά το άγχος.

  1. Πρωινό και άσκηση

Με τον όρο άσκηση δεν εννοούμε να τρέξετε 1 χιλιόμετρο με το που ξυπνήσετε. Μπορείτε να κάνετε μερικές διατάσεις στο τέλος της πρωινής σας ρουτίνας για να γεμίσετε ενέργεια για το υπόλοιπο της μέρας. Μπορείτε να τεντωθείτε στο κρεβάτι σας πριν σηκωθείτε για να τονώσετε την κυκλοφορία του αίματος. Αυτό δίνει σήμα στον εγκέφαλο πως έχετε βγει από την αδράνεια και είστε έτοιμοι για δράση.

Σίγουρα υπάρχουν περισσότερα πράγματα που μπορείτε να εντάξετε στην πρωινή σας ρουτίνα για να είστε περισσότερο αποδοτικοί και με λιγότερο άγχος. Ακολουθώντας τα 4 στοιχεία που παραθέσαμε θα είστε σε θέση να ανακαλύψετε τα μοναδικά οφέλη που σας προσφέρει η ρουτίνα στην καθημερινότητα και στην ζωή σας. Η ομάδα της Mind Esti είναι δίπλα σας για να συμβάλει στο να θέσετε μια υγιής ρουτίνα. Μπορείς να κλείσεις άμεσα μια Δωρεάν Συνάντηση Χημείας.